İznik’ten
2.07.2016 Yazar: Berhan Berberoğlu

Dan Brown´un Melekler ve Şeytanlar serisinde ufak bir dokunuş yaptığı Ayasofya Camii İznik´e defalarca gitmemize rağmen bir türlü ziyaret edemediğimiz bir hazine olarak hemen yanıbaşımızda duruyor. Madem böyle bir ziyaret için kmlerce yol gideceğiz bunun bir şeylerle süslemek gerekir diye düşünürken aklıma daha önce geçmeyi denediğimiz ancak mevsim şartları yüzünden geçemediğimiz İznik´ten dağ üzerinden Körfez´e ulaşmak rotasını yapalım diye yola koyulduk. Sabah kahvaltısını Başdeğirmen´de yaparken, Yeşil Mavi Yol üzerindeki Valide Köprüsü´nden geçip rotayı süsleyerek İznik´e ulaştık. İznik´te Ayasofya Camii´ni ziyaret ettikten sonra zaman kaybetmeden asıl rotaya hızlıca geçiş yaptık.

Ayasofya Camii | İznik 😇

Berhan Berberoglu (@berhanberberoglu) tarafından paylaşılan bir fotoğraf ()

R
ota İznik´ten tırmanışla başlıyor ve eşsiz bir sürüş deneyimine eklenen müthiş manzaralarla devam ediyor. Navigasyon, telefon vb bir çok cihaz olmasına rağmen dar köy yollarından rotayı bulmak zahmetli ve çetrefilli bir hal alıyor. O yüzden mutlaka köylülere danışarak yolunuza devam edin.

R
otada en önemli noktalardan biri Karaaslan Alabalık Tesisi. Biz ona ulaşmak adına mücadelemizi sürdürdük ve sonuç olarak bir çok harika köyden geçme şansını yakaladık. Alabalık tesisine ulaştıktan sonrası tamamen beton ve asfalt bir yol. Yuvacık Barajı´ndan geçtikten sonra Körfez´e ulaşmış oluyorsunuz. Köy yolları bilindik zemine sahipken ara ara kırmızı yumuşak toprakla, neredeyse kumsal kıvamında patika yollardan geçeceğinizi unutmayın.